UCHWAŁA NR 108/2016
Zarządu Powiatu w Łobzie
z dnia 16 marca 2016 r.
w sprawie ustanowienia tytułu "Zasłużony dla Powiatu Łobeskiego", oraz zasad jego nadawania.
Na podstawie art. 32 ust. 1 w związku z art. 4 ust. 1 pkt 21 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1445, poz. 1890) Zarząd Powiatu w Łobzie uchwala, co następuje:
§ 1
- Ustanawia się tytuł "Zasłużony dla Powiatu Łobeskiego", zwaną dalej "tytułem".
- Tytuł jest zaszczytnym honorowym wyróżnieniem i może być nadawana osobom fizycznym, osobom prawnym, instytucjom i organizacjom, za wybitne zasługi na rzecz rozwoju Powiatu Łobeskiego.
- Tytuł może być nadany tej samej osobie, organizacji i instytucji tylko raz.
§ 2
- Zarząd Powiatu w Łobzie nadaje tytuł w drodze uchwały.
- Podmiotami upoważnionymi do występowania z wnioskiem o nadanie tytułu są: organy jednostek samorządu terytorialnego, gospodarczego, organizacji pozarządowych, stałe Komisje Rady lub Kluby Rady Powiatu Łobeskiego oraz mieszkańcy powiatu w liczbie 30. Wzór listy mieszkańców występujących o nadania tytułu dla osoby fizycznej określa załącznik 1a, wzór listy mieszkańców występujących o nadanie tytułu podmiotowi niebędącemu osobą fizyczną określa załącznik nr 2a.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach tytuł może być nadany jako wyróżnienie pośmiertne.
- Wniosek o nadanie tytułu osobie fizycznej powinien zawierać dane personalne osoby przedstawionej do wyróżnienia oraz uzasadnienie. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do uchwały.
- Wniosek o nadanie tytułu podmiotowi nie będącemu osobą fizyczną, winien zawierać charakterystykę dokonań danego podmiotu uzasadniającą nadanie tytułu. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 2 do uchwały.
- Wnioski, o których mowa w ust. 4 i 5, muszą zawierać pisemną zgodę kandydata zgłaszanego do tytułu, na wszczęcie procedury nadania tytułu. Nie dotyczy wniosku o nadanie tytułu pośmiertnie.
- Wniosek można pobrać osobiście w Starostwie Powiatowym w Łobzie, 73-150 Łobez,
ul. Konopnickiej 41 lub ze strony internetowej http://spow.lobez.ibip.pl. - Wnioski należy składać w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Łobzie osobiście lub pocztą.
- Sekretarz w przypadku stwierdzenia, że wniosek nie spełnia wymogów formalnych wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia wskazanych braków formalnych w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez dalszego biegu.
- Wniosek spełniający wymagania formalne, Sekretarz przedkłada pod obrady Komisji, o której mowa w §3 uchwały.
- Wnioski rejestrowane są w stosownej księdze, zgodnie z datą ich wpływu.
§ 3
- Powołuje się Komisję Tytułu „Zasłużony dla Powiatu Łobeskiego” w składzie:
-
- dwóch przedstawicieli Starosty Łobeskiego,
- po dwóch przedstawicieli komisji Rady Powiatu z wyłączeniem Komisji Rewizyjnej
- po jednym przedstawicielu samorządów gminnych wchodzących w skład Powiatu Łobeskiego.
-
- Przedmiotem działania Komisji jest opiniowanie wniosków złożonych w trybie §2 uchwały.
- Pozytywnie zaopiniowany wniosek otrzymuje dalszy bieg, zgodnie z procedurą dotyczącą trybu przygotowania uchwał.
- Posiedzenia Komisji odbywa się nie rzadziej niż raz do roku.
- Posiedzenie komisji zwołuje Starosta Łobeski.
§ 4
- Nadanie tytułu odbywa się w sposób uroczysty podczas sesji Rady Powiatu w Łobzie lub w innych uroczystych okolicznościach uzasadniających jego nadanie.
- Potwierdzenie nadania tytułu wręcza Starosta Łobeski. Materialny wyraz nadania tytułu stanowi pamiątkowa przypinka i akt nadania tytułu. Wzór aktu stanowi załącznik nr 3.
- Nadanie tytułu może być poprzedzone prezentacją wyróżnianej osoby, organizacji lub instytucji.
- W przypadku nadania tytułu pośmiertnie, stosuje się ceremoniał ustalany każdorazowo odpowiednio dla okoliczności.
§ 5
- Osoby, organizacje i instytucje, którym nadano tytuł, wpisywane są do „Księgi Zasłużonych dla Powiatu Łobeskiego”.
- Listę osób i podmiotów wyróżnionych tytułem podaje się do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Łobzie.
§ 6
- Obsługę organizacyjno-techniczną w zakresie spraw związanych z nadawaniem tytułu, w tym prowadzenie „Księgi Zasłużonych dla Powiatu Łobeskiego” wykonuje Sekretarz.
- Koszty związane z nadawaniem tytułu pokrywane są z budżetu powiatu.
§ 7
Wykonanie uchwały powierza się Sekretarzowi.
§ 8
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.